Transporter

Vi använder oss av DB Schenker när vi skickar varor. Du kan välja att få paketet skickat till ett Ombud, till Jobbet och Företag, Hem dagtid eller Hem kvällstid. Välj det leveranssätt som passar dig bäst när du kommer till kassan, innan du bekräftar köpet. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart anmäla detta till transportbolaget. Om de ej åtager sig skadeansvaret kontaktar du vår kundservice.

Introduktionserbjudande
Fri frakt på alla våra varor och köp (Gäller fram till 31 mars 2019)

Fri frakt vid beställning över 1000 kr. Gäller frakt till paketombud och endast inom Sverige.

Paketombud 69 kr
Leverans sker vanligtvis till mottagarens närmaste Schenker Ombud. Det finns ca 1600 Schenker Ombud över hela landet på platser du besöker varje dag som servicebutiker och bensinstationer. Sök närmaste Schenker Ombud här.

När ditt paket nått ombudet får du en avisering via sms eller e-post. Där står paketets löpnummer och hos vilket ombud du ska hämta ditt paket. För att hämta paketet behöver du legitimation och paketets löpnummer. Hämtas paketet av annan person än mottagaren, ska bådas legitimation uppvisas. Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar.

Påminnelseavisering sker sju dagar efter ankomst till ombudet. Därefter skickas det tillbaka till oss.