Köpvillkor

Nedan följer de köpvillkor som vi arbetar efter och som överensstämmer med gällande lagstiftning och våra egna riktlinjer. Vid frågor kontakta vår kundservice.

Priser

Alla priser är i SEK inkl 25% moms. Priset som gäller är det som är angivet den dag kunden gör sin beställning. Eventuella fraktkostnader redovisas innan du bekräftar köpet.

Beställning

Beställningar sker via vår Internetbutik eller vid direktförsäljning. Vi tar alltså inte beställningar via vanlig e-post, telefon eller fax. Det finns inget minsta beställningsvärde. Avbeställning av en order kan göras till vår kundservice ända fram tills dess varan har skickats. Därefter står du som kund själv för returfrakten. Minderåriga (under 18 år) får ej genomföra köp utan målsmans godkännande.

Personuppgiftshantering

Vi hanterar dina personuppgifter på bästa sätt genom att följa de lagar som finns.
Market & Tour Nyhamnsläge AB Orgnummer: 559160-9754 är personuppgiftsansvarig och alla personuppgifter skyddas från externt intrång samt hanteras enligt bestämmelserna i GDPR (General Data Protection Regulation).

När du gör ett köp hos oss ger du ditt samtycke till att vi hanterar dina personuppgifter. De personuppgifter vi samlar in är: namn, postadress, telefonnummer, e-postadress samt IP-nummer.

Dessa uppgifter behöver vi för att hantera och leverera köpet. För leverans samt betalning delas några av uppgifterna med logistik- och betalningspartners. Vi lagrar inga betalningsuppgifter så som kortinformation eller personnummer hos oss. För att kunna kommunicera med dig angående din order, sparar vi din e-postadress. För dig som prenumenerar på vårt nyhetsbrev delar vi din e-postadress med en nyhetsbrevstjänstpartner. Du kan enkelt avregistrera dig från vårt nyhetsbrev genom att klicka på “Avregistrera” längst ner i brevet. Dina personuppgifter sparas också för eventuella framtida reklamationer och garantier. Personuppgifterna sparas hos oss så länge du samtycker och eller lagen kräver. För bokföringen sparas köphistorik i sju år. Vi säljer aldrig dina uppgifter till någon. Du har rätt att få ett utdrag på uppgifter om dig samt få dem ändrade eller raderade. Kontakta vår kundservice om du har frågor eller behöver hjälp med detta.

Betalning

Hos oss kan du välja mellan flera olika betalningsmetoder via Resursbank – fakturabetalning, delbetalning, kortbetalning. Mer information och fullständiga villkor om Resursbanks betalsätt hittar du hos här.

Resursbank
  • Delbetalning
  • Faktura
  • Swish
  • Visa/Mastercard

Transporter

Vi använder oss av DB Schenker när vi skickar varor. Du kan välja att få paketet skickat till ett Ombud, till Jobbet och Företag, Hem dagtid eller Hem kvällstid. Välj det leveranssätt som passar dig bäst när du kommer till kassan, innan du bekräftar köpet. Möbler/mattor levereras hem dagtid. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart anmäla detta till transportbolaget. Om de ej åtager sig skadeansvaret kontaktar du vår kundservice. Vi ser helst att du kontaktar oss omgående vid transportskador men senast inom 14 dagar efter mottagandet av vara.

Fri frakt vid beställning över 1000 kr. Gäller frakt till paketombud och endast inom Sverige.

Paketombud 69 kr Leverans sker vanligtvis till mottagarens närmaste Schenker Ombud. Det finns ca 1600 Ombud över hela landet på platser du besöker varje dag som servicebutiker och bensinstationer. Sök närmaste Schenker Ombud här.

När ditt paket nått ombudet får du en avisering via sms eller e-post. Där står paketets löpnummer och hos vilket ombud du ska hämta ditt paketFör att hämta paketet behöver du legitimation och paketets löpnummer. Hämtas paketet av annan person än mottagaren, ska bådas legitimation uppvisas.

Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar. Påminnelseavisering sker sju dagar efter ankomst till ombudet. Därefter skickas det tillbaka till oss.

Outlösta paket

För outlösta paket hos ombud debiteras en avgift på 200 kr för hantering, frakt och retur.

Leveranstid

Beräknad leveranstid inom Sverige är ca 5-7 arbetsdagar för lagervaror och ca 7-10 arbetsdagar för beställningsvaror. Madrasser beställningsvaror med 2-8 veckor. Se lagerstatus under respektive produkt. Om en vara är tillfälligt slut, meddelar vi dig beräknad leveranstid. Om leveranstiden skiljer avsevärt mellan olika varor kommer vi att dela upp din leverans. Eventuella merkostnader för detta står vi för. Annars gäller den längre leveranstiden. Vi reserverar oss för oförutsedda förseningar i leveranser som beror på våra leverantörer eller postgången.

Reklamation

Om en vara är felaktig, defekt eller slutar fungera vill vi naturligtvis rätta till det. När du får hem din leverans, vänligen kontrollera innehållet med en gång. Om något är fel i leveransen eller på någon vara, kontakta oss på vår kundservice så snart du kan. Bifoga gärna en digital bild om möjligt. Vid eventuell retur och ersättningsvara står vi för fraktkostnaden.

Ångerrätt

Du kan ångra ditt köp hela 30 dagar efter du har fått hem leveransen, utan att ange någon anledning. Köpesumman återbetalas i sin helhet, exklusive eventuella fraktkostnader, senast 30 dagar efter det att vi har återfått varan. Om originalförpackning finns ska varan vara förpackad i denna och sedan med yttre beskyddande emballage för att undvika att varan skadas under transporten tillbaka till oss. Bifoga följesedel där du markerat vilken/vilka varor som returneras och antal. Vid nyttjad ångerätt ombesörjer och betalar du själv för returkostnader. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Vi ersätter inte gods som kommer bort eller skadas under returtransport. Vår kundservice hjälper dig gärna vid frågor.

Force Majeure

Vi är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.

Övrigt

Vi reserverar oss för eventuella skrivfel och ändringar av tekniska data som är utanför vår kontroll. Vi garanterar inte att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende eller färg.